Kis-, közép- és nagyvállalatoknak

Mit kínálunk?

Bármely iparágban – üzemmérettől függetlenül - képesek vagyunk testre szabott, teljes körű, költséghatékony biztosítási rendszerek kidolgozására és azok teljes körű alkuszi kezelésére, melyhez olyan személyi és tárgyi feltételekkel rendelkezünk, melyek bármilyen piaci elvárásnak megfelelnek.

Szolgáltatásaink kialakításakor elsődleges szempont volt, de folyamatosan törekszünk arra, hogy a legmodernebb eszközök felhasználásával maradéktalanul tudjuk kezelni Megbízóink igényeit. Ennek érdekében szolgáltatásaink leghangsúlyosabb elemei az alábbiak.

Kockázatok felmérése
A kockázatok feltérképezése kiemelt fontosságú a megfelelő biztosítási stratégia kidolgozásához, a helyes kockázatkezelési módszerek meghatározásához. Ezért Kollégáink széles körű, általában helyszíni bejárással és konzultációval együtt járó információ gyűjtés módszerét alkalmazzák.

Kockázatanalízis
Szakembereink megfelelő szaktudással rendelkeznek ahhoz, hogy az összegyűjtött adatokat elemezzék és annak eredményét megfelelő, közérthető és felhasználható formában az Ügyfél felé kommunikálják.

Biztosítási stratégia, a biztosítási háló kialakítása
A feltárt kockázatok minimalizálása érdekében egy komplex, átfogó kockázatkezelési és biztosítási stratégia kialakítása az elsődleges cél. Társaságunk az optimális biztosítási háló kialakításának céljából, az előzőeknek megfelelően azonosítja, majd értékeli a kockázatokat. A kockázatanalízis, a piaci tapasztalatok, illetve az aktuális piaci lehetőségek figyelembevételével kidolgozza a biztosítási stratégiát, mely magában foglalja a biztosítható kockázatok mérséklésére vonatkozó módozatok kialakítását, testreszabását, valamint az érvényben lévő szerződések értékelését, átalakítását.

Szerződés elhelyezés, versenyeztetés, elemzés
Az Alkusz javaslata alapján, az Ügyfél által elfogadott biztosítási portfolió javaslatot a kockázat elvállalása szempontjából figyelembe vehető biztosítók körében versenyeztetjük. A kapott ajánlatokról összehasonlító elemzést és javaslatot készítünk az Ügyfél részére. A Megbízó által elfogadott ajánlat alapján elhelyezzük a biztosítási szerződéseket az adott biztosítóknál.

Szerződések kezelése
Az általunk elhelyezett és kezelésünkbe adott biztosítási szerződéseket teljes körűen kezeljük, kiszolgáljuk, ideértve

  • a biztosítók által kiállított dokumentumok, számlák, bizonylatok ellenőrzését;
  • biztosítjuk a megkötött biztosítási szerződések kockázatviselésének folyamatosságát;
  • követjük a szerződések változásait és azokat átvezetjük a biztosítási szerződésekben;
  • beszerezzük, illetve kiállítjuk a szerződésekkel kapcsolatos fedezet- és díj igazolásokat, zöldkártyákat, engedményes- és társbiztosítotti igazolásokat;
  • az Ügyfél ez irányú igénye esetén kapcsolatot tartunk a Megbízó partnereivel (finanszírozó, kereskedő, stb.);
  • legalább 3 évente, de az Ügyfél kérésére akár évente ellenőrizzük a piaci lehetőségeket, versenyeztetjük a biztosítási portfolióját a piacon, új ajánlatokat szerzünk be a biztosítóktól, elvégezzük azok elemzését, értékelését és döntés-előkészítő javaslatot teszünk a Megbízó részére;
  • rendszeresen, személyesen is kapcsolatot tartunk a Megbízó által kijelölt kapcsolattartókkal;
  • igény szerint tájékoztatást adunk a biztosítási piac esetleges változásairól, esetleges új termékek bevezetéséről;
  • riportokat, kimutatásokat és jelentéseket készítünk időszakosan az Ügyfél üzleti folyamatainak támogatása céljából. Saját IT szakembereink jelenléte biztosítja az Ügyfél mindenkori igényének megfelelő adatlehívás, adatszolgáltatás lehetőségét.

Biztosítási szerződések nyilvántartása, a díjfizetés módja
Társaságunknál a biztosítási szerződések nyilvántartása kettős. A biztosítási szerződések megkötése, illetve kezelése jogszabályok által írásbeliséghez kötött, ezért Megbízóink valamennyi biztosítási szerződésével kapcsolatos dokumentációból (kötvények, feltételek, záradékok, külön-megállapodások, stb.) elektronikus másolati példánnyal rendelkezünk, és megfelelően rendszerezve tároljuk azokat.

A biztosítási szerződések nyilvántartásával, kezelésével kapcsolatos teendők (díjkönyvelés, díjszámlázás, stb.) egyszerűsítése, illetve gyorsítása érdekében valamennyi szerződés adatai és kapcsolódó dokumentációja szerepel a nyilvántartási rendszerünkben is. Külön programrész kezeli a szerződések, ill. a kárügyek adatállományát.

A biztosítási szerződések biztonságos tárolása, adatvédelme a vonatkozó jogszabályi feltételeknek megfelelően megoldott, a rendszereinkben tárolt adatokhoz csak az arra jogosult személy - egyéni kód alkalmazásával - férhet hozzá.

Annak ellenére, hogy az általános gyakorlat szerint a biztosítási díjak megfizetése alapvetően a biztosító társaság által kiállított számla alapján történik, a Megbízó ez irányú kérése esetén a biztosítási díjak megfelelő időben történő kiszámlázásáról, a díjak beszedéséről, illetve biztosítóhoz történő továbbításáról társaságunk gondoskodik.

Érdeklődöm: